بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
درباره وب
About Us
آرشیو مطالب
Archive
لینک دوستان
Links
پيوندهای روزانه
Daily Links
امکانات وب
Codes
پر مخاطب ها
Favorite Posts
    خبرنامه
    NewsLetter
    عضویت
    Register
    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت
    Statis-tics
    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 3
    تعداد کل نظرات : 0
    اختصاصی انگیزه چیست

    نظریه انگیزشی وظیفه دارد آنچه را که افراد را به سمت دستیابی به یک هدف یا نتیجه سوق می دهد ، کشف کند. مشاغل به تئوری انگیزشی علاقه مند هستند زیرا افراد باانگیزه بهره وری بالاتری دارند و منجر به استفاده اقتصادی بیشتر از منابع می شوند.

    بیشتر نظریه های انگیزشی بین عوامل ذاتی و خارجی تفاوت قائل می شوند: موارد اول مربوط به علاقه ، لذت و تمایل فرد برای شرکت در یک فعالیت است. افرادی که اعتماد به نفس بالاتری دارند و اعتقاد دارند که توانایی های خودشان به موفقیت منجر می شود ، به احتمال زیاد دارای انگیزه های ذاتی بالایی هستند. انگیزه های بیرونی بر نتیجه فعالیت متمرکز می شوند ، یعنی افراد به جای خود فعالیت ، توسط نتیجه هدایت می شوند.

    نظریه های انگیزشی که اغلب ذکر می شوند شامل مدل دوگانگی فرارجویی ، نظریه کاهش رانندگی ، نظریه ناهماهنگی شناختی و انگیزه های ناشی از سلسله مراتب نیازهای آبراهام مازلو است.

    نظریه های تک انگیزشی جنبه هایی را که افراد را به عمل در یک اصطلاح سوق می دهد کاهش می دهد. روانشناسی تکاملی و اقتصاد هر دو نظریه های تک انگیزشی را ارائه می دهند - به ترتیب بقا و منافع شخصی. برخی از نظریه ها انگیزه انگیزه را به عوامل آگاهانه و ناخودآگاه تقسیم می کنند ، که هر دو بر رفتار تأثیر می گذارند. به عنوان مثال ، علاقه شخصی می تواند عامل ناخودآگاه مencingثر در میل به کار باشد و وظیفه خانواده بودن عامل آگاهانه است.

     

     


    برچسب‌ها :
    يکشنبه 16 شهريور 1399 - 12:38 نویسنده : سیامک بازدید : 951 ادامه مطلب
    صفحات وب
    Pages